alert-black.png Der er i øjeblikket travlhed i Kundeservice. Vi beder derfor om jeres tålmodighed. Læs mere

Opgradering, ændring eller refundering

Opgradering, ændring eller refundering af billet

Covid-19: Læs om særlige vilkår og betingelser for ombookning af restriktive billetter her

Hvis du har booket din rejse direkte hos Air Greenland, har du adgang til ’Min flybillet’, hvor du online kan ændre eller refundere Air Greenland flybilletter. Air Greenland har forskellige billettyper, og mulighed for ændring, opgradering eller refundering afhænger din billettype.

Takuss:

Det er ikke muligt at ændre tidspunkt eller dato, opgradere eller få refunderet en Takussbillet. Hvis du annullerer billetten, vil du udelukkende modtage skat og lufthavnsafgifter som refusion.

Standard og Premium:

Ændring af tid/dato:
Du kan ændre tidspunktet eller datoen på din rejse mod et ændringsgebyr:

Interne rejser: 500 DKK, samt den eventuelle prisforskel mellem den eksisterende rejsedato og den nye rejsedato.

Atlantrejser: 750 DKK, samt den eventuelle prisforskel mellem det eksisterende rejsetidspunkt og det nye rejsetidspunkt.

Bemærk: Er rejsen købt som en samlet rejse (prissat og udstedt samlet), betaler man kun ét ændringsgebyr, hvilket altid vil være det højeste gebyr, dvs. 750 kr.
Er det 2 sammensatte rejser (prissat og udstedt separat), betaler man ændringsgebyr for at få ændret hver af rejserne
Ændringsgebyret opkræves pr. gang der ændres. Hvis du ændrer både ud- og hjemrejse samtidig, opkræves ét gebyr på hhv. 750 kr. eller 500 kr. afhængigt af, om du rejser internt eller over atlanten.
Til gengæld opkræves 2 x gebyr, hvis ændringerne for ud- og hjemrejse sker ved to separate lejligheder.

Standard- og Premiumbilletter kan ændres til et andet tidspunkt på dagen eller til en anden dato. Det nye rejsetidspunkt skal have samme strækning og med samme navn på den rejsende. Hvis du har booket din rejse direkte hos Air Greenland, kan du selv ændre din billet online under ’Min flybillet’, hvor priserne også vil fremgå. Såfremt du ønsker hjælp til ombookingen fra Kundeservice, vil der udover den eventuelle prisforskel og ændringsgebyret, være et betjeningsgebyr på 300 DKK. Har du købt din billet ved et rejsebureau, bedes du kontakte dette.

Opgradering:
Ved opgradering betales prisforskellen mellem den eksisterende billet og prisen på billetten på den nye dato, samt ændringsgebyret på 750 DKK. Det er ikke muligt at opgradere en Standard- eller Premiumbillet til en Standard Flex- eller Premium Flexbillet.

En Standardbillet kan på afgangsdagen opgraderes gebyrfrit til en Premium billet online på ’Min Flybillet’ - dog mod prisdifferencen og kun såfremt, der er plads på Premium klassen.

Såfremt der er pladser og ekstra catering, er det også muligt at opgradere en Standardbillet til Premiumbillet i lufthavnen ved check-in mod et gebyr på 3.500 DKK samt prisforskellen.

Refundering:
Standard- og Premiumbilletter kan ikke refunderes. Hvis du annullerer billetten, vil du udelukkende modtage skat og lufthavnsafgifter som refusion.

Standard Flex og Premium Flex:

Ændring af tid/dato:
Såfremt der er tilgængelige pladser på de ønskede ruter, kan du frit ændre afrejsedato/-tid. Hvis du har købt din billet direkte hos Air Greenland, kan du selv foretage ændringer ved at logge ind via bookingboksen på forsiden, på "Min flybillet", eller du kan kontakte os eller dit rejsebureau.

Refundering:
Hele beløbet på en Standard Flex- og en Premiumbillet kan altid refunderes. Bemærk at der opkræves et refunderingsgebyr på 100 kr.

Læs mere i Befordringsbestemmelserne

Generelle billetregler

  • Billetter* kan annulleres online indtil 2 timer før afgang og den refunderbare værdi bliver tilbagebetalt til det kreditkort/Dankort som blev benyttet til køb af rejsen.
  • Fløjne strækninger og evt. købt afbestillingsforsikring refunderes ikke.
  • Husk, at du har 24-timers fortrydelsesret efter køb, til fuld refundering af billet.
  • For at ændre eller refundere en flybillet skal du som privatkunde logge ind via booking på forsiden ved at klikke på fanebladet "Min flybillet".
  • Som erhvervskunde skal den bookingansvarlige i virksomheden logge ind på erhvervsportalen og gå ind på rejseoversigten.

 *Gælder ikke Takussbilletter