1987

Vores logo er en iskrystal

Arktisk Identitet
Iskrystallen symboliserer det kolde og iskolde klima i vores land og dets arktiske omgivelser. Den viser den unikke natur i vores hjem.

Symbol for Sikkerhed
Iskrystallen symboliserer vores engagement i sikkerhed og pålidelighed under udfordrende vejrforhold. Logoet antyder, at vores flyselskab har ekspertisen til at navigere i det arktiske klima.

Rejser og Destinationer
Prikkerne på iskrystallen kan repræsentere destinationer, og de linjer, de danner, kan ses som afgange og ankomster. På den måde repræsenterer logoet, hvad vi gør.

Flyet
Det endelige, unikke detalje i Air Greenlands logo er, at når bogstaverne kombineres med isblomsten, danner de omridset af et fly.

 

Air Greenland-logoet består af 3 elementer:


Air Greenland-logoet, iskrystallen og den definerende røde grafiske baggrund.
Disse elementer og deres forhold må aldrig ændres eller modificeres på nogen måde, når de vises sammen. Logotypen skal altid efterfølges af iskrystallen.

Iskrystallen bruges sommetider som et grafisk element i sig selv.

 

 

 

Typisk på sociale medier, hvor et billede af ensartet højde og længde er nødvendigt.
Den kan også anvendes som et grafisk designelement i sig selv med gennemsigtighed.
Størrelsesforholdet og placeringen af prikkerne må aldrig ændres.

Rød på hvid - kompakt udgave

 

 

Dette er den kompakte udgave af logoet. Denne variation er passende i situationer, hvor det er afgørende at placere logoet centralt for at opnå balance, eller når der ikke er tilstrækkelig plads på et medie til det normale logo. Præcis som den større version er det afgørende at opretholde den angivne beskyttelseszone. Hvert element af logoet bør forblive en integreret enhed.

 

Respektafstand

For at sikre maksimal effekt har vi defineret et minimum af clearspace omkring vores logo.

Respektafstand på et logo, ofte kaldet "clearspace", er afgørende for at sikre visuel klarhed og opretholde logoets indvirkning. Det forhindrer visuelt rod og forbedrer genkendeligheden ved at tilbyde en bufferzone, der isolerer logoet fra andre elementer. Dette sikrer, at logoet forbliver tydeligt, læseligt og bevarer dets ønskede designintegritet i forskellige sammenhænge og størrelser. Respektafstand er afgørende for brands konsistens og effektiv kommunikation.